DAN IN NOČ PO GORAH

V torek, 5. februarja 2019, je ob 19. uri, v Knjižnici Domžale, Cesta talcev 4 v Domžalah, potekal

Samov gorniški večer z Danom Briškim

z naslovom

Izostrenost pogleda

(petiinsedemdeseti po vrsti).

Vabilo za tiskanje. (PDF KB)

Dan Briški (1985) iz Ljubljane. Gimnazijski maturant, poklicni fotograf, zapisan goram – Julijskim Alpam in Trenti. Kot samozaposleni fotograf pokriva širok nabor fotografskih zvrsti – od arhitekturne do portretne fotografije. Vodi fotodelavnice Luka Esenka po Sloveniji in sosednjih državah. Član Planinskega društva Ljubljana – matica, vodnik PZS, nekdanji član Fotokluba Diana. Redno sodeluje s številnimi domačimi revijami (med drugimi Lovec in Planinski vestnik), objave v knjigah (na primer Slovenske gore: v objektivu letnih časov (2014)), vodnikih in koledarjih (Triglavski narodni park 2018). Sodeloval je na številnih skupinskih in petih samostojnih razstavah doma in v tujini. Prejemnik nagrad na portalu Slo-foto.net ter nagrade za najboljšo fotografijo na natečaju Si.fotograf? (2015).

Z Danom se je pogovarjal Borut Peršolja.

Vstopnine ni bilo.

Pogovor si lahko pogledate s kavča zaradi Domžalec.si oziroma snemalca Mira Pivarja:
YouTube slika preogleda

***

O čem sva se pogovarjala?

Kje oz. pri kom si se učil fotografiranja? Si razvijal fotke v temnici?

Se spomniš kdaj si prerasel avtomatske nastavitve in prešel na ročne nastavitve?

Si fotograf ali fotoreporter?

Pa gorniško znanje, veščine in izkušnje: kje si ga dobil in izbrusil?

Obvezno vprašanje: katero znamko in tip fotoaparata uporabljaš, katere objektive in pripadajočo opremo? Koliko tehta tvoj fotoreporterski nahrbtnik v gorah?

Si zelo tehnični tip? Koliko časa traja, da se navadiš na nov model fotoaparata?

Takoj obvladaš vse finese iz menija – tako na fotoaparatu kot v programih za obdelavo fotografij? Koliko zares eksperimentiraš z množico nastavitev?

Zakaj so gore v tvojih očeh lepe? Katere motive najpogosteje iščeš?

Kako svetle/temne, zelene/sive so gore?

Ko naključno vidiš kakšno fotografijo drugega avtorja – se ti kdaj zazdi, da ti je svetloba s posnetka nekako pokrajinsko znana (čeprav ne veš točno, kje je fotografija v resnici nastala)?

Katera gora najbolj uteleša tišino, mir, spokojnost – če so to sploh sopomenke?

Ob panoramskih, grebenskih razgledih občudujemo zlasti tvoje motive gamsov in kozorogov na izpostavljenih mestih. Katero žival bi si želel fotografirati na vrhu Triglava? Modrasa? Orla? Kozoroga?

Tudi gore so različno fotogenične. Katera je fotozvezda med gorami?

Kaj ti z vidika lepote pomeni Triglavski narodni park?

Se imaš za naravovarstvenika? Kako se soočaš z dilemami razkrivanja izjemnih, drobnih lokacij, ki jih množični turizem dobesedno požira/hlasta za njimi?


Dan Briški. (Fotografija: Borut Peršolja)

Kam v Sloveniji bi peljal na primer fotografa Steva McCurryja?

Kdaj je fotoreporter v dobri ustvarjalni kondiciji? Kako bi to opisal?

Greš v hribe že z mislijo, kaj je tvoj (fotografski) cilj? Katera, kakšna fotka bo nastala? Uspeš iti v hribe brez fotoaparata?

Najin skupni projekt je bila knjiga Slovenske gore (2014, Cankarjeva založba). Kako danes gledaš na svoje sodelovanje pri tem projektu (udeležen si z naslovnico in približno desetimi fotografijami)? V opisu nastanka fotografije Rimske ceste nad dolino Sedmerih jezer pišeš, da si se na posnetek v mislih pripravljal več kot mesec dni. Je tak, študiozen pristop, temeljna značilnost tvojega dela?

Koliko časa potem nameniš tudi klasični gorniški, da ne rečem (varnostni) pripravi za turo? Paziš, da so motivi z ljudmi, tudi gorniško neoporečni, vzgojni (pravilna uporaba osebne opreme, smeti …)? Ti je šlo kdaj za nohte?

Jutro/vzhod ali večer/zahod? V čem se (če sploh? ) razlikujeta?

Stereotipno fotografsko pravilo je, da se sredi dneva nikjer, še posebej pa v gorah, ne fotografira. Kako si ti s soncem? Pa z uporabo bliskavice v gorah?

Če bi bil konj gorska žival, kako/kje bi ga fotkal?

Imaš pri svojih projektih pomočnika, pomočnike ali raje vse počneš sam? Kdo so tvoji spremljevalci, manekeni, nosači?

Kaj šteješ kot najbolj zamujeno priložnost? Fotka, ki že dolgo zori in je že (ali pa je še ni?) na vidiku?

S katerim programom obdeluješ fotografije?

Kaj je zate še dovoljeno, še sprejemljivo v postprodukciji? Kaj je verodostojna fotografija?

Katere od fotografij brišeš? Delaš to sproti?


Ustvarjalno mirne. (Fotografija: Borut Peršolja)

Kako skrbiš za digitalno varnost, arhiv fotografij?

V enem od pogovoru mi je fotoreporter Srdjan Živulović povedal, da že na daleč prepozna svojo fotografijo. Tisoče in tisoče posnetkov hrani v glavi … Pa ti?

V katero smer bodo šle avtorske pravice na področju fotografije?

Kako ocenjuješ sodelovanje s Planinskim vestnikom? Bi, če bi bil urednik fotografije, kaj spremenil?

Katera fotografska monografija je na tvoji knjižni polici? Kateri oz. čigav koledar imaš letos na steni?

Kako doživljaš svojo dejavnost: kot obrt ali umetnost?

Kakšen je slovenski, mednarodni trg za gorniško, naravoslovno fotografijo?

Če bi lahko delal zgolj zase, za svoj izziv, da ne rečem užitek, kaj bi delal/fotkal?

Kakšen je tvoj odnos do črnobele fotografije?

Kaj pa modna fotografija v gorah?

Fotografske delavnice Luka Esenka. Kaj pričakujejo udeleženci in kaj dobijo?

Fotografija zaseda pomembno mesto na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram …)? Se bomo vseh teh podob nasičili? Kakšnih ali čigavih odzivov si želiš? Koga spremljaš ti?

Ženskih gorniških fotoreportinj ni veliko – Ana Pogačar, Petra Draškovič Pelc … Čemu pripisuješ moško prevlado?

Tujina, tuje gore … Kam usmerjaš pogled v prihodnje?

***
Gorniški večeri potekajo v soorganizaciji Planinskega društva Domžale in Knjižnice Domžale ter pod pokroviteljstvom podjetja Sam d. o. o..

  • Share/Bookmark

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !